Börjar dåligt men blir bättre.. ;)

Asså idag så bah funkade det inte att rida vi red på vallen (jag och amanda) och asså Pi  bara trippade fram hela tiden och bockade och massa skit, vi har gjort som en "paddock" på vallen ;) det är så hårt i riktiga paddocken ;/ aah men iallafall, då så skulle vi bara trava bort åt en liten bi för att liksomm "trötta ut henne" lite gick inte så bra i början men efter ett tag funkade det, sen skulle vi vända och liksom skritta lugnt tillbaka då börja hon bocka och lyfta och skit så jag höll på att ramla av med  jag sa till henne ordentligt och hoppade av och checkade allt , såg bra ut.. jag gick lite med henne och skulle se så hon liksom lyssnade på mej och det gjorde hon och var jätte sööt såklart! jag la tyglarna över halsen och gick lite utan att hålla i hon gick efter, sen så stannade jag då stannade hon sen gick jag då gick hon, sen så gjorde jag en volt, då voltade hon eftre mig, JÄTTE GULLIG! sen så gjorde vi lite så och hon lyssnade jätte bra! då blev jag glad och hon med, för hon skämdes lite över att hon vart så dum innnan <333 sen så slutade vi eftersom att det gick så bra! jag tror hon häl på för hon var så pigg, men jag ska hålla på lite med sånnt som jag gjorde nyss, Glömt vad fan det heter, Nån kanske kan hjälpa, vad heter det? (a) <3



Puss hej leverpastej! <3

Kommentarer
Postat av: Amanda

typ horse man chip, eller vad det nu var! xD<333

2008-12-31 @ 14:08:58
URL: http://duvetaamanda.blogg.se/

KOMMENTERA:

Ditt namn ?:
Komma ihåg dig

E-postadress ? : (publiceras ej)

Har du en blogg, skriv då! :D:

Vad har du på hjärtat då?<3
Trackback
RSS 2.0