Minnen...

Asså MASSA gamla minnen från stallet, från 2004-2008.
Jag börjar med 2004 tyyp, asså jag kom till stallet och skulle få prova att rida på Uno, Tove hade hört att det skulle komma någon tjej och rida honom och det var ju jag då. Jag tyckte det var jätte kul att rida så jag tjatade en massa på mina föräldrar att få börja rida lektion där. Jag fick börja och red på Tisdagar, det var jätte roligt jag var där mkt och fick en favorit häst som hette Rufus. min ridlärare hette Ramona... Jag träffade en kompis som heter Tove och jag började att vara där även på helgerna nu, jag och Tove träffades nu på helgerna och på Tisgdagar, nu kom sommarlovet och jag och Tove var i stallet varje dag och red ut på den så kallade ängen! vi red barbacka ut hela dagarna vi fick rida, Uno, Miranda, Rufus, Stina, Blizzard, Rasmus, Hebbe,  Och MASSA andra hästar det var underbart! sen kom ridlägret och vi var såklart med... vi gick spökrundan tsm och sov på loftet och hade skit kul med massa andra människor, badade i den lilla lerbadet du vet "sjön" vid hagen... Nu började jag bli mycket bätre påå att rida än dem andra i gruppen så jag började på Onsdagar också.. dem var mkt bättre så jag lärde mig av dem.. Sen började jag få lektion av Maud istället och det var mkt kul! jag ficxk rida Rufus varenda gång, och det gick ett år och det blev sommarlov igen, red Rufus varenda dag! Tove red Uno och Miranda vi hade så jävla piss kul!!  Sen så en dag när jag kom till stallet så var stämningen ganska dålig faktiskt... jag gick in i sadelkammaren och Maud kom fram till mig och sa: Rufus ska flytta, för han mst vara sällskap till Miranda,! Jag blev såklart helt jävla förtvivlad!!! jag cyklade hem med floderna jag gråtit.     När jag kom nästa gång så var Rufus borta... Maud sa att jag skulle få börja rida Stina istället, jag fick prova lite sen så red jag henne istället, saknade Rufus en massa men eftersom jag hade så kul med Stina. Sen kom jag en dag och då sa Ramona såhär: Stina åker med hon kommer tillbaka hon ska bara vila fötterna ett tag, jag bah okej, klart att jag kommer att sakna henne men eftresom att hon kommer tillbaka så äre ju lugnt, hon sa att G>inger skulle komma dit istället för Stina som jag kunde rida på, Men hon sa också att Ginger bytt namn och hette nu Nimi, och hon var en helt annan häst än vad hon vart förut när hon stod här, det började att flytta hästar och jag ubdrade såklart varför, Maud var inte i stallet lika mycket och det började liksom bli tomt, Nimi som  hon nú hette mådde inge bra och hpn flyttade jag sms och ringde till Ramona typ varje dag och frågade om inte Stina skulle komma snart tiden gick och Stina kom aldrig tillbaka, och jag förstod att hon inte skulle komma tillbaka heller... Jag deppade hela dagarna i skolan och allt, Jag hade hört att Lorina skulle hyra stallet istället för Maud, jag träffade Lorina lite och tyckte att hon verkade trevlig, nu hade alla hästar flyttat det var bara Jackie Killen och Bono där nu, Lorina sa att hon hyrde in hästar som hon utbildade, Joyye kom, Berra kom och Indra, jag hatade först Indra för hon fattade ingenting men sen så började jag rida henne ganska mycket....Jag och Tove sov i stallet varhje dag tyyp och allt var vell som vanligt...fast nu började lektionerna bli sämre och sämre¨i hade Helen nu, det funkade ett tag men sen så liksom Lorina var typ aldrig i sgallet, ja... nu hoppar jag över en massa... men liskom pallar nt!

FORTSÄTTNING FÖLJER ... xD

Kommentarer

KOMMENTERA:

Ditt namn ?:
Komma ihåg dig

E-postadress ? : (publiceras ej)

Har du en blogg, skriv då! :D:

Vad har du på hjärtat då?<3
Trackback
RSS 2.0